The Qyqyℓಠℓಠ
THE QYQYLALA
Welcome.Owner please. Aqilah Azizi a.k.a Qyqylala here. So ? Who care--' Dashboard | +Follow
IMY :'( 3E1
Assalamualaikum :)
Setiap kehidupan mesti ada kenangan manis ke pahit ke masin ke dan sewaktu dengannya lah.
Aku pelajar tingkatan empat 2011. Blok kelas aku terletak dekat blok 'I' tingkat yang ke-2. Baru pagi tadi aku naik tingkat yang atas sakali. Tingkat yg ke-3. Pagi tu sejuk la jugak, kabo pagi. Mulut aku duk kira setiap anak tangga yang aku naik tu. Selok memang gini. Akhirnya sampai dekat tangga atas sekali. Lega aku, dahlah cerut kelas tu :D. Bile lepas je langkah anak tangga, mate aku pandang kat kelas kecil hujung sekli. Sebuah kelas kecil yg tersimpan seribu makna. Segala kenangan boleh boleh aku cerita. Segala gelak ketawa boleh ingat balik. Tempat tu la, tempat yg kami semua 3EFEKTIF1 2010 menimba ilmu dgn cikgu tersayang, tempat tu jugaklah membuatkan hati aku berdegup bile perkenalan antara aku dgn dia a.k.a Bnedict-,- *KOYA
 Ceritanye, bila tamatnye aku berada di tingkatan dua aku ditempatkan di kelas 3EFEKTIF1. Seronok sebab time tu aku naik kelas. Bukan senang nak naik kelas kan, kalau tade usaha yg keras. Aw! Aw! Pdahal bukan first kelas. Kan kabo dah aku SELOK! Kali pertame aku masuk kelas tu, OMG! Dengan muka yang agak selamber kot--' Jalan melengok kepala gitu. Tebal muka pun ada. Kawan yg aku rapat belake lain kelas. Macam student baru pun ade. Haha. Budak kelas tu sombong. Menyampoh! Ok bile dah lama jadi penghuni dalam kelas tu. Asataga, seronok. Segala rasa sayang antara kawan jelas terase sedapnya. Haha. Time tu tak payah ceritelah. Segala mende pasti diluahkan. Tak boleh senyap, ada je yang berbunyi. Ada je yang ketawe. Setiap exam yang berlangsung ta boleh simpan rahsia, ada je yang share dengan member sebelah, sampailah akhirnye BUAT KERJA KANTOI. Hahah. Mujor mampu cover. Pengetua baik molek. Haha.
 PMR makin lame nak dekat. Cuak, belake ade. Sebelum peperiksaan PMR yang sebenarnya berlangsung kami umat islam diberi peluang cuti raya. Tapi cikgu cakap, kita orang semua tak boleh beraya tahap honeymoon, sebab lepas je cuti raye tu PMR!
  Seminggu sebelom PMR petang tu hari SABTU, lupe da tarikh bile. Aku dpt panggilan dari sorang kawan kacik aku.
HE SAYS: QYLA MEMBE KITE SORANG DA TADE. DIA DA PEGI BUAD SELAMANYE..
AKU: KAU PEHAL HAH! CKP BIA ELOK. KAU MAIN2 KE HAH WEH.
HE SAYS: AKU TAK TIPU, MEMBE KITA ''IZZUDIN BIN JEFFRI DAH MENINGGAL, DIA EXCIDENT.
AKU: TAPE LAH WEH. ( dgn nada agax kecewe, tapi aku masih tak sure)
Tibe-tibe ada text masok.
DIA TULIS: MEMBER KITA SORAG DAH PERGI.
Astaga. Touchingnye. Kawan yang aku anggap mcm siblings, kawan yg selalu buat aku gelak ketawe, sampai ta ingat dunia bile ketawe sampai mulud ta tutup, terbukak luas. Kenapa mesti dia pergi. Mungkin Allah lebih sayang kan dia. Tapi mcm mane kawan-2 dekad dunia ni yg menyayangi dia? Mungkinkah ini takdir buad kitorang sahabat kpd dia?
  Cuti raya dah pund habis, semua student masok sekolah then beljar seperti biasa. Masok je kelas 3EFEKTIF1 sunyi je. Tak mcm biasa, arwah sahabat kacik aku ''IZZUDIN BIN JEFFRI'' dialah yg riuh kan setip pagi-2 kami dgn lawak jenaka dia yg buad org drpd marah, lgsg tak jd marah. Tibe-2 boleh ketawe skali dgn dy. Din, din.. Tak abis2 kau ni. (sambil ketawe) <------ ayat ni la yg selalu diungkap antara kami sahabat kpd dia. Tibe-2 air mate berlinaran. Ok itulah nama nye dugaan.
  Bile tibenye kami semua untuk menghadapi peperiksaan PMR , slip exam dy elok je tertampal dekad meja dy. Pilu hati rasa.
  Walau apa pund, semua tu masih mekar di ingatan kami semua, perasaan rindu dan ingin kembali semula ke TINGKATAN 3EFEKTIF1 nak lagi. Tapi setiap mase yg dah berlalu tu tak boleh diulang lagi.
  Sumpah ckp, aku rindukan semua tu.
  Tibe-2 : QYLA JOM TURUN..
ASTAGA.. AKU HANYA MENGELAMUN, TERMENUNG SAMBIL MENGIMBAS KEMBALI SEGALE KENANGAN YG DAH BERLALU TU SEKETIKA (hati kecil ku berbisik.)
*CHE WAH! <3 ILY :'(

Posted at 3:26 PG | 0 comments

|
say hoi
Facebook | Twitter
Hoi! Aqilah Azizi here! Thanks for landing my blog :D

Scream here!

Navigation

About Links Entries


Credits
Design by : The Qyqylala
Basecode by : Qyqylala
Tutorial : Qyqylala
Background : Qyqylala

- END -